Waiblingen, 4/25/2017 | Comunicat de presă al companiei

STIHL raportează venituri record și o creștere puternică în domeniul sculelor electrice fără fir

  • Vânzările unitare în segmentul fără fir depășesc așteptările
  • Numeroase produse noi fără fir și pe benzină pentru utilizatorii casnici și profesioniști
  • Produse conectate, grădina inteligentă, Industria 4.0: STIHL promovează digitalizarea

"În 2016, veniturile grupului STIHL au crescut cu 6,6%, ajungând la 3,46 miliarde de euro - un nou record în anul celei de-a 90-a aniversări a companiei. Dacă ratele de schimb valutar ar fi rămas la nivelul anului precedent, creșterea veniturilor ar fi fost de fapt de 9,5%", a declarat președintele consiliului executiv STIHL, dr. Bertram Kandziora la conferința de presă privind bilanțul companiei. "Accelerăm dezvoltarea de noi unelte electrice fără fir și, în același timp, vom continua să fim lideri în tehnologia benzinei." STIHL utilizează oportunitățile oferite de Industria 4.0 și digitalizare pentru a spori în continuare beneficiile pentru clienți. STIHL va prezenta noi tehnologii și produse conectate în 2018. "Tendința se îndreaptă către grădina inteligentă", a declarat dr. Kandziora. "Comparativ cu anul trecut, mă aștept la o cerere mult mai mare în 2017 - în special pentru uneltele noastre electrice fără fir." STIHL plănuiește investiții semnificative pentru a sprijini creșterea, în special la societatea-mamă germană. "În prezent, căutăm aproximativ 100 de noi angajați care să ocupe posturi la societatea mamă, în special în domeniile tehnologiei fără fir, electronicii, IT și produselor conectate."

Vânzările unitare de noi produse electrice fără fir depășesc așteptările

Creșterea veniturilor în 2016 a fost determinată de creșterea semnificativă a vânzărilor unitare. Încă o dată, piața nord-americană a fost cel mai important motor de creștere. Cererea în Europa de Vest a crescut, de asemenea, semnificativ, în parte datorită lansării cu succes pe piață a sistemului de alimentare fără fir COMPACT. Piața rusă și-a revenit ușor. STIHL a înregistrat, de asemenea, creșteri considerabile ale veniturilor pe piața germană în cursul anului trecut. Această evoluție a continuat și în primul trimestru al anului 2017. Președintele Comitetului executiv a subliniat: "Noile produse și cererea pe care o generează au depășit în mod semnificativ așteptările noastre, ilustrând faptul că calitatea STIHL este foarte bine cotată în fiecare segment de preț și de clienți." Companiile de vânzări STIHL au reușit să câștige cote de piață în multe țări. "În acest fel ne consolidăm și mai mult poziția competitivă", a declarat dr. Kandziora.

Integrarea VIKING va impulsiona creșterea din 2019

Președintele Comitetului Executiv se așteaptă la o creștere suplimentară în sezonul 2019, deoarece Grupul STIHL va vinde, de asemenea, întreaga linie de produse a producătorului de scule electrice de grădină VIKING exclusiv sub marca STIHL. "Mașinile de tuns iarba, care până acum erau disponibile doar la VIKING și care vor fi vândute sub marca STIHL din 2019, sunt produsul clasic de bază pe piața uneltelor electrice de grădină. Integrarea într-o singură marcă - marca STIHL, care este cunoscută în întreaga lume - ne va permite să facem sistemele noastre de alimentare fără fir și mai atractive pentru clienți."

O rată ridicată a capitalului propriu de 70% facilitează strategia pe termen lung

Investițiile globale (209 milioane de euro) au depășit din nou deprecierea și amortizarea (151 milioane de euro). Investițiile au continuat să se concentreze în principal pe instalațiile de producție și logistică ale societății, precum și pe dezvoltarea de noi produse. "Rata capitalului propriu al grupului STIHL rămâne ridicată, la 70,5 %. Aceasta este o bază importantă pentru independența companiei noastre de familie și pentru alinierea pe termen lung a strategiei noastre. În plus, această structură financiară sănătoasă ne permite să finanțăm toate investițiile din propriile active lichide", a explicat dr. Kandziora. Creșterea vânzărilor unitare a dus, de asemenea, la o creștere a numărului de angajați. Numărul angajaților din Grupul mondial a crescut cu 4,7%, ajungând la 14.920 la sfârșitul anului.

Reveniturile și numărul de angajați au crescut și la compania-mamă germană

În ultimul an fiscal, veniturile companiei-mamă germane, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, au crescut cu 2,4%, atingând pentru prima dată un miliard de euro. Cota de export rămâne la nivelul anului precedent, de 88,9 %. Cea mai mare creștere a veniturilor a fost înregistrată în UE și America de Nord. Investițiile au totalizat 70 de milioane de euro și, ca și în anii precedenți, au fost mai mari decât deprecierea și amortizarea. Fondurile de investiții au fost alocate în principal pentru proiecte de construcții, instalații de producție și activități IT. Compania-mamă germană va beneficia, de asemenea, de investiții puternice în anii următori. La sfârșitul anului 2016, numărul persoanelor angajate la societatea-mamă a crescut cu 4,3%, ajungând la 4.366. Dr. Kandziora: "Intenționăm să creștem considerabil personalul din cadrul societății-mamă din Germania. În prezent, avem peste 100 de posturi vacante - majoritatea pentru experți de prim rang. Considerăm că această creștere a numărului de angajați este o investiție în dezvoltarea cu succes a afacerii pe termen lung. Această recrutare ne sporește puterea de a crește."

Digitalizarea aduce beneficii sporite clienților

"STIHL a dezvoltat o strategie cuprinzătoare de digitalizare", a explicat dr. Kandziora. "Pentru noi, digitalizarea este un mijloc de a crea beneficii suplimentare pentru clienți. Acest lucru poate fi evident în caracteristicile produselor noastre, în interacțiunea cu clienții sau în noile modele de afaceri." Componentele și subsistemele Industry 4.0 sunt utilizate de ceva timp în rețeaua mondială de producție STIHL; sistemele și procesele inteligente sunt interconectate la nivel mondial. Roboții colaborativi sunt, de asemenea, utilizați. Dr. Kandziora: "De asemenea, vom utiliza posibilitățile din ce în ce mai mari de optimizare a proceselor oferite de digitalizare."

"Smart Connected" - interconectarea inteligentă a produselor STIHL

La STIHL, proiectele de dezvoltare extinse care vizează interconectarea produselor se desfășoară sub sloganul "Smart Connected". Astăzi este deja posibil să controlați cositoarea robotizată VIKING iMow prin intermediul unei aplicații. Noile proiecte merg mult mai departe, îndreptându-se către o "grădină inteligentă". Ca întotdeauna, accentul acestor evoluții este pus pe client. De exemplu, utilizatorii uneltelor electrice STIHL vor primi informații în timp real pe smartphone-urile lor cu privire la timpul de funcționare, consum sau utilizare optimă. Este posibilă chiar și înregistrarea centralizată a geolocațiilor uneltelor electrice individuale. De fapt, oportunitățile oferite de digitalizare urmează să fie utilizate pe scară mai largă nu numai pentru produsele în sine, ci și pentru service în cadrul reprezentanțelor. Președinte al Comitetului executiv, Dr. Kandziora said: "Lucrăm din greu la tehnologiile inteligente, astfel încât să le putem prezenta clienților noștri noi aplicații digitale STIHL pentru sezonul 2018."

Intrarea în viitorul digital cu startup-uri

Pentru a accelera proiectele digitale și a aduce mai repede modelele de afaceri inovatoare pe piață, STIHL participă la programul ACTIVATR condus de Pioniergeist, o companie din Stuttgart. ACTIVATR reunește fondatori de startup-uri cu experiență cu personal cu spirit inovator din companii consacrate. ACTIVATR este destinat să producă idei inovatoare care fie vor rămâne în cadrul STIHL, fie vor fi active în mod independent pe piață în cadrul noilor întreprinderi nou înființate în care STIHL investește. În trei luni, echipa interdisciplinară de fondatori a dezvoltat idei pentru două noi modele de afaceri. Aceste idei vor fi perfecționate în cursul anului, astfel încât să poată fi dezvoltate produse și servicii concrete. Există și alte idei noi în curs de dezvoltare.

În ianuarie 2017, grupul STIHL a achiziționat o participație la GreenIQ. Acest start-up israelian este specializat în dezvoltarea și distribuția de produse în rețea pentru aplicații de grădinărit, cum ar fi irigarea și iluminatul. "Acest lucru va accelera activitățile noastre în domeniul digitalizării și al produselor conectate, cum ar fi dezvoltarea propriului nostru STIHL Smart Garden Hub", a declarat dr. Kandziora.

Produse STIHL noi

Câteva produse noi vor fi lansate pe piață în această primăvară: La sistemul de putere fără fir PRO se vor adăuga STIHL HSA 94 R pentru tăiere și STIHL HSA 94 T pentru tundere - ambele tăietoare de gard viu profesionale fără fir, silențioase și de înaltă performanță. De asemenea, este pregătită pentru lansare motocoasa profesională STIHL FSA 130 cu mâner de bicicletă sau mâner wraparound. Acest lucru extinde sistemul modular de alimentare fără fir pentru aplicații profesionale la mai mult de 20 de unelte electrice. Gama de unelte electrice fără fir cu prețuri atractive din segmentul entry-level va avea, de asemenea, câteva completări noi: Un trimmer de gard viu, un trimmer de gazon și o suflantă, fiecare cu baterie integrată. Alte produse au fost lansate încă de la începutul anului, cum ar fi foarfecele de buzunar STIHL HT 56 C-E pe benzină.

"Lucrăm din greu și oferim o gamă din ce în ce mai largă de produse fără fir, și facem acest lucru fără a compromite nici măcar un milimetru produsele noastre pe benzină", a rezumat dr. Kandziora. "Noile sosiri din această primăvară sunt o dovadă în acest sens." Sistemul de alimentare fără fir STIHL COMPACT va fi extins cu un al doilea ferăstrău cu lanț de înaltă performanță pentru întreținerea spațiilor verzi și activități simple de meserie: Ferăstrăul cu lanț STIHL MSA 140 C-BQ. Este alimentat de o baterie litiu-ion înlocuibilă de 36V, care este compatibilă cu toate celelalte unelte electrice din acest sistem modular fără fir. Pe lângă ferăstraie cu lanț, sistemul include un trimmer de gard viu, o motocoasă, o suflantă și o mașină de tuns iarba.

STIHL a lansat ferăstrăul cu lanț STIHL MS 462 C-M pe benzină, care este proiectat pentru lucrări forestiere profesionale în arborete medii și dense. Greutatea motorului său de numai șase kilograme îl face cel mai ușor ferăstrău de înaltă performanță din clasa sa de cilindree (70 de centimetri cubi). Sistemul optimizat de management al motorului M-Tronic și un concept îmbunătățit al motorului oferă acestui ferăstrău profesional o putere ridicată și o accelerație excelentă - "cu alte cuvinte, mai multă distracție și performanță în timpul muncii", a declarat Dr. Kandziora. Chiar înainte de a fi lansată pe piață, scula electrică a avut un impact deosebit la expoziția de inovații care a precedat târgul demopark: Grupul de experți demopark a acordat medalia de argint modelului STIHL MS 462 C-M pentru greutatea sa redusă.

Noile produse VIKING

VIKING va contribui, de asemenea, cu un produs suplimentar la sistemul de putere fără fir STIHL COMPACT: Mașina de tuns iarba MA 235. Cu dimensiunile sale compacte, ghidonul ergonomic mono confort, lățimea de tăiere de 33 de centimetri și greutatea de numai 14 kilograme, MA 235 este partenerul perfect pentru grădinile mici cu suprafețe de gazon de până la 200 de metri pătrați.

Portul Hamburg și Norvegia vor găzdui STIHL TIMBERSPORTS® 2017

Seria STIHL TIMBERSPORTS® va avea loc în Portul Hamburg pe 20 mai. Pentru Trofeul Campionilor, cei mai buni opt sportivi din lume concurează între ei în patru discipline pe topor și ferăstrău, într-un turneu eliminatoriu. Această competiție necesită nu numai putere musculară și tehnică de vârf din partea sportivilor, ci și un nivel extrem de rezistență - este considerată a fi cel mai dur format în sportul de tăiat lemne. Cu o zi înainte, cei mai buni tineri atleți se vor înfrunta la Campionatul Mondial pentru începători de la Hamburg. Finalul sezonului internațional, Campionatul Mondial STIHL TIMBERSPORTS®, va avea loc la Lillehammer, Norvegia, pe 3 și 4 noiembrie.

Contactul dvs. de presă

S-ar putea să fiți interesați și de