Waiblingen, 4/28/2020 | Comunicat de presă al companiei
Grupul STIHL a realizat venituri de 3,93 miliarde de euro în anul fiscal 2019. Aceasta reprezintă o creștere de 4% față de anul precedent (3,78 miliarde de euro). Dacă sunt excluse efectele ratelor de schimb valutar, creșterea veniturilor ar fi fost de aproximativ 2,7 %. Președintele consiliului executiv STIHL Dr. a explicat Bertram Kandziora la conferința de presă anuală a companiei: "În ciuda numeroaselor provocări din ultimul an, am reușit să înregistrăm o creștere a veniturilor în cadrul grupului. În același timp, conflictele comerciale în spirală, o economie globală slăbită și condițiile meteorologice nefavorabile și-au lăsat amprenta." În plus, a existat o tendință din ce în ce mai mare de a înlocui produsele pe benzină cu produse cu baterii fără fir. În timp ce vânzările de produse pentru baterii au crescut, cererea de produse pentru benzină a scăzut. Privite în ansamblu, vânzările au rămas stabile. Primul trimestru al acestui an a fost deja influențat negativ de răspândirea la nivel mondial a COVID-19. "După o lună ianuarie și februarie foarte bune, primul trimestru a fost la același nivel cu rezultatul de anul trecut. Întrucât au fost închise reprezentanțe într-o serie de țări, presupunem că va exista o scădere vizibilă în al doilea trimestru. Dar rămânem optimiști pe termen mediu", a declarat președintele consiliului executiv STIHL. "Fiind o companie de familie, avem o responsabilitate considerabilă față de angajații noștri în timpul crizei coronavirusului. Aceasta înseamnă că ne străduim să asigurăm locurile de muncă și, în măsura posibilului, să continuăm să exploatăm liniile de producție și să aprovizionăm distribuitorii noștri - bineînțeles, în strânsă cooperare cu autoritățile sanitare și în conformitate cu măsurile stricte și regulamentare de protecție din fabrici. La urma urmei, avem, de asemenea, o responsabilitate față de cei peste 53.000 de dealeri și milioane de clienți", a declarat dr. Kandziora.
În 2019, piețele individuale au prezentat o imagine foarte variată. Vânzările au evoluat favorabil în Europa de Vest și de Est, cu excepția Rusiei. America de Nord, care a fost motorul de creștere al grupului STIHL timp de mulți ani, a înregistrat o ușoară scădere. Această tendință se datorează în principal vremii reci și umede de la începutul sezonului de grădinărit. În Asia, compania a înregistrat o ușoară creștere a vânzărilor unitare. India, în special, a evoluat foarte favorabil și a înregistrat o creștere de două cifre. Vânzările unitare în Africa, unde compania are o filială în Africa de Sud și, din 2017, o a doua filială în Kenya, se situează la același nivel ca în anul precedent. "Anul trecut am extins în continuare rețeaua de distribuitori STIHL. Clienții pot merge acum la mai mult de 53.000 de dealeri service din întreaga lume pentru a cumpăra produse STIHL și pentru a obține consiliere profesională și servicii tehnice de încredere", a declarat dr. Kandziora.
Numărul angajaților din cadrul grupului a scăzut cu 2,3 % față de aceeași perioadă a anului precedent. La 31 decembrie 2019, STIHL avea în total 16.722 de angajați.
Compania mamă germană, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, a obținut o creștere moderată a veniturilor în 2019, de 0,8%, la 1,21 miliarde de euro (anul precedent: 1,2 miliarde de euro). O schimbare în mixul de produse a contribuit, de asemenea, la această evoluție. În ultimul an, de exemplu, au fost vândute mai multe produse cu valoare mai mare decât în anul precedent. Pe de altă parte, vânzările unitare au scăzut pentru societatea mamă. "Cu toate acestea, compania de familie STIHL continuă să ocupe o poziție puternică în Germania", a declarat dr. Kandziora. Investițiile în 2019 s-au ridicat la 134 de milioane de euro (anul precedent: 124 milioane de euro). Cea mai mare parte a investițiilor a fost alocată extinderii centrului logistic din Ludwigsburg, adăugării de etaje la centrul logistic de producție din Waiblingen-Neustadt, precum și modernizării sediului companiei fondatoare și construirii STIHL Brand World în Waiblingen.
Forța de muncă a ANDREAS STIHL AG & Co. KG a crescut cu 1,9% comparativ cu data de raportare a anului precedent. La 31 decembrie 2019, 5 090 de persoane erau angajate de societatea-mamă. Din acest total, 3 626 au fost angajați în Waiblingen, 247 în Ludwigsburg, 395 în Fellbach, 755 în Weinsheim și 67 în Wiechs am Randen.
Primul trimestru al anului curent a fost grav afectat de măsurile mondiale de limitare a pandemiei de coronavirus. STIHL a început anul cu o creștere a vânzărilor unitare și a veniturilor, dar răspândirea coronavirusului a avut un efect negativ asupra activității începând cu luna martie. STIHL se așteaptă la o scădere generală a vânzărilor unitare în 2020. Cu toate acestea, din cauza situației foarte dinamice, efectele măsurilor de combatere a pandemiei nu sunt încă previzibile cu certitudine. "Datorită gradului nostru ridicat de flexibilitate, putem reacționa rapid la schimbările de pe piețe. Rămânem optimiști pe termen mediu și lung", a declarat dr. Kandziora. Odată trecută criza coronavirusului, STIHL se așteaptă ca piețele să prindă din nou avânt și ca vânzările unitare să crească. "Cu toate acestea, ne confruntăm cu o serie de provocări care trebuie să fie abordate: În afară de continuarea operațiunilor comerciale în timp ce restricțiile considerabile afectează producția și vânzările în timpul pandemiei, trebuie să facem față creșterii nivelului de concurență în segmentul bateriilor. În plus, în 2020 se pot aștepta condiții economice globale slabe. Pentru a face față acestor provocări, am inițiat o serie de proiecte pentru creșterea eficienței și reducerea costurilor în cadrul companiei. STIHL a trecut deja printr-o serie de crize de la înființarea sa în urmă cu mai bine de 90 de ani. Sunt încrezător că vom învinge și această criză mondială a coronavirusului. Și aș dori să mulțumesc în mod explicit angajaților noștri pentru angajamentul lor enorm, respectarea măsurilor de siguranță absolut esențiale pentru a evita răspândirea coronavirusului și cooperarea remarcabilă în cadrul grupului", a subliniat dr. Kandziora.
Pentru prima jumătate a anului, STIHL a anunțat o serie de produse noi în segmentele bateriei, benzinei și digital.
Just la timp pentru începutul sezonului în aer liber, noua colecție este acum disponibilă în STIHL Brand Shop online la www.stihl-markenshop.de. Clienții și fanii mărcii vor găsi tot ceea ce încălzește inimile adevăraților entuziaști STIHL - de la textile și accesorii cu design exclusiv până la jucării din lemn și modele istorice și articole pentru fani. Printre altele, popularitatea acestui concept este demonstrată de faptul că cutia de depozitare universală "Contra Lightning" a primit premiul Promotional Gift Award 2020 la categoria design special.
Sporturile cu lemn sunt, de asemenea, afectate de măsurile actuale de suprimare a coronavirusului. Din acest motiv, toate evenimentele planificate în cadrul STIHL TIMBERSPORTS® Extreme Sport Series până la sfârșitul lunii iunie - inclusiv Trofeul Mondial programat pentru sfârșitul lunii mai la Viena - au fost anulate oficial. În funcție de evoluția situației, se va lua o decizie cu privire la restul sezonului internațional într-un mod ponderat și responsabil. Acest lucru este valabil și pentru Campionatele Mondiale din Suedia, programate pentru începutul lunii noiembrie.