Waiblingen, 4/28/2020 | Comunicat de presă al companiei

Grupul STIHL realizează o creștere a veniturilor în 2019 și rămâne optimist pe termen mediu

  • Criza coronavirusului: Compania de familie își asumă responsabilitatea față de angajați
  • Expansiunea comerțului electronic: STIHL lansează propriul magazin online în Germania
  • Benzină, baterie, digital: Produse noi prezentate în segmentele de produse

Grupul STIHL a realizat venituri de 3,93 miliarde de euro în anul fiscal 2019. Aceasta reprezintă o creștere de 4% față de anul precedent (3,78 miliarde de euro). Dacă sunt excluse efectele ratelor de schimb valutar, creșterea veniturilor ar fi fost de aproximativ 2,7 %. Președintele consiliului executiv STIHL Dr. a explicat Bertram Kandziora la conferința de presă anuală a companiei: "În ciuda numeroaselor provocări din ultimul an, am reușit să înregistrăm o creștere a veniturilor în cadrul grupului. În același timp, conflictele comerciale în spirală, o economie globală slăbită și condițiile meteorologice nefavorabile și-au lăsat amprenta." În plus, a existat o tendință din ce în ce mai mare de a înlocui produsele pe benzină cu produse cu baterii fără fir. În timp ce vânzările de produse pentru baterii au crescut, cererea de produse pentru benzină a scăzut. Privite în ansamblu, vânzările au rămas stabile. Primul trimestru al acestui an a fost deja influențat negativ de răspândirea la nivel mondial a COVID-19. "După o lună ianuarie și februarie foarte bune, primul trimestru a fost la același nivel cu rezultatul de anul trecut. Întrucât au fost închise reprezentanțe într-o serie de țări, presupunem că va exista o scădere vizibilă în al doilea trimestru. Dar rămânem optimiști pe termen mediu", a declarat președintele consiliului executiv STIHL. "Fiind o companie de familie, avem o responsabilitate considerabilă față de angajații noștri în timpul crizei coronavirusului. Aceasta înseamnă că ne străduim să asigurăm locurile de muncă și, în măsura posibilului, să continuăm să exploatăm liniile de producție și să aprovizionăm distribuitorii noștri - bineînțeles, în strânsă cooperare cu autoritățile sanitare și în conformitate cu măsurile stricte și regulamentare de protecție din fabrici. La urma urmei, avem, de asemenea, o responsabilitate față de cei peste 53.000 de dealeri și milioane de clienți", a declarat dr. Kandziora.

Piile mondiale prezintă tendințe divergente în 2019

În 2019, piețele individuale au prezentat o imagine foarte variată. Vânzările au evoluat favorabil în Europa de Vest și de Est, cu excepția Rusiei. America de Nord, care a fost motorul de creștere al grupului STIHL timp de mulți ani, a înregistrat o ușoară scădere. Această tendință se datorează în principal vremii reci și umede de la începutul sezonului de grădinărit. În Asia, compania a înregistrat o ușoară creștere a vânzărilor unitare. India, în special, a evoluat foarte favorabil și a înregistrat o creștere de două cifre. Vânzările unitare în Africa, unde compania are o filială în Africa de Sud și, din 2017, o a doua filială în Kenya, se situează la același nivel ca în anul precedent. "Anul trecut am extins în continuare rețeaua de distribuitori STIHL. Clienții pot merge acum la mai mult de 53.000 de dealeri service din întreaga lume pentru a cumpăra produse STIHL și pentru a obține consiliere profesională și servicii tehnice de încredere", a declarat dr. Kandziora.
Numărul angajaților din cadrul grupului a scăzut cu 2,3 % față de aceeași perioadă a anului precedent. La 31 decembrie 2019, STIHL avea în total 16.722 de angajați.

Piața germană în creștere și cu o nouă ofertă online

  • 2019 depășește nivelul anului precedent
    În anul fiscal 2019, STIHL a obținut o creștere moderată a vânzărilor unitare și a veniturilor pe piața germană, în ciuda efectelor de durată ale secetei din 2018. "Suntem încântați să constatăm creșterea vânzărilor de unelte fără fir și de curățătoare de înaltă presiune", a explicat președintele consiliului executiv STIHL. Cu privire la anul financiar curent, el a declarat: "2020 a început pozitiv. Am reușit să raportăm creșteri semnificative ale veniturilor până în martie."
  • Expansiunea comerțului electronic: Lansarea magazinului online STIHL a fost devansată
    Lansarea magazinului online STIHL (www.stihl.de) pe piața germană a fost devansată pentru 20 martie 2020. Acum, aproape toate uneltele electrice STIHL pot fi comandate online pentru a fi livrate direct la ușa clientului. Această nouă ofertă de comerț electronic consolidează, de asemenea, poziția distribuitorilor de servicii. "Atunci când un client face o achiziție în noul magazin online STIHL, i se va recomanda și un dealer din apropiere, ca persoană de contact locală, care poate oferi consiliere și servicii profesionale, ca de obicei. Pentru furnizarea acestor servicii, dealerul local primește o plată de la STIHL în momentul achiziției", a subliniat dr. Kandziora.

STIHL societate-mamă: Creștere moderată a veniturilor și investiții ridicate în 2019

Compania mamă germană, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, a obținut o creștere moderată a veniturilor în 2019, de 0,8%, la 1,21 miliarde de euro (anul precedent: 1,2 miliarde de euro). O schimbare în mixul de produse a contribuit, de asemenea, la această evoluție. În ultimul an, de exemplu, au fost vândute mai multe produse cu valoare mai mare decât în anul precedent. Pe de altă parte, vânzările unitare au scăzut pentru societatea mamă. "Cu toate acestea, compania de familie STIHL continuă să ocupe o poziție puternică în Germania", a declarat dr. Kandziora. Investițiile în 2019 s-au ridicat la 134 de milioane de euro (anul precedent: 124 milioane de euro). Cea mai mare parte a investițiilor a fost alocată extinderii centrului logistic din Ludwigsburg, adăugării de etaje la centrul logistic de producție din Waiblingen-Neustadt, precum și modernizării sediului companiei fondatoare și construirii STIHL Brand World în Waiblingen.
Forța de muncă a ANDREAS STIHL AG & Co. KG a crescut cu 1,9% comparativ cu data de raportare a anului precedent. La 31 decembrie 2019, 5 090 de persoane erau angajate de societatea-mamă. Din acest total, 3 626 au fost angajați în Waiblingen, 247 în Ludwigsburg, 395 în Fellbach, 755 în Weinsheim și 67 în Wiechs am Randen.

STIHL rămâne optimist pe termen mediu și lung

Primul trimestru al anului curent a fost grav afectat de măsurile mondiale de limitare a pandemiei de coronavirus. STIHL a început anul cu o creștere a vânzărilor unitare și a veniturilor, dar răspândirea coronavirusului a avut un efect negativ asupra activității începând cu luna martie. STIHL se așteaptă la o scădere generală a vânzărilor unitare în 2020. Cu toate acestea, din cauza situației foarte dinamice, efectele măsurilor de combatere a pandemiei nu sunt încă previzibile cu certitudine. "Datorită gradului nostru ridicat de flexibilitate, putem reacționa rapid la schimbările de pe piețe. Rămânem optimiști pe termen mediu și lung", a declarat dr. Kandziora. Odată trecută criza coronavirusului, STIHL se așteaptă ca piețele să prindă din nou avânt și ca vânzările unitare să crească. "Cu toate acestea, ne confruntăm cu o serie de provocări care trebuie să fie abordate: În afară de continuarea operațiunilor comerciale în timp ce restricțiile considerabile afectează producția și vânzările în timpul pandemiei, trebuie să facem față creșterii nivelului de concurență în segmentul bateriilor. În plus, în 2020 se pot aștepta condiții economice globale slabe. Pentru a face față acestor provocări, am inițiat o serie de proiecte pentru creșterea eficienței și reducerea costurilor în cadrul companiei. STIHL a trecut deja printr-o serie de crize de la înființarea sa în urmă cu mai bine de 90 de ani. Sunt încrezător că vom învinge și această criză mondială a coronavirusului. Și aș dori să mulțumesc în mod explicit angajaților noștri pentru angajamentul lor enorm, respectarea măsurilor de siguranță absolut esențiale pentru a evita răspândirea coronavirusului și cooperarea remarcabilă în cadrul grupului", a subliniat dr. Kandziora.

STIHL prezintă noile produse pentru 2020

Pentru prima jumătate a anului, STIHL a anunțat o serie de produse noi în segmentele bateriei, benzinei și digital.

  • Produse noi pe baterii pentru utilizatorii privați și profesioniști
    În cadrul sistemului de putere fără fir STIHL AK pentru proprietarii privați de grădini și semi-profesioniști, scarificatorul STIHL RLA 240 oferă două funcții într-o singură unealtă datorită rolei de detartraj și unității de aerare. Trimmerul STIHL FSA 57 promite o putere de tăiere excelentă și silențioasă și poate fi echipat fie cu un cap de tăiere cu fir de nylon silențios (AutoCut C 3-2), fie cu lame din polimer (PolyCut 3-2). Suflanta STIHL BGA 57, plăcut de silențioasă, puternică și cu un preț atractiv, va fi lansată pe piață în vară. Aceasta face posibilă curățarea rapidă și fără efort a suprafețelor din zonele rezidențiale.
    Foarfecele versatil STIHL HSA 26 pentru arbuști și iarbă este o completare recentă a sistemului de putere fără fir STIHL AS pentru utilizatorii privați. Echipat cu o lamă de tuns arbuști cu două tăișuri, precum și cu o lamă de tuns iarbă cu lățimea de 12 cm, acesta este un instrument ideal pentru menținerea în formă a arbuștilor și ierbii. O altă unealtă din această linie de baterii este inovatorul tăietor de grădină STIHL GTA 26, care a fost lansat toamna trecută și a fost foarte solicitat de atunci.
    Sistemul de alimentare fără fir STIHL AP, conceput în principal pentru utilizatorii profesioniști din companiile de grădinărit și amenajări peisagistice, precum și pentru autoritățile locale, include acum mașina de tuns iarba STIHL RMA 765 V cu o lățime de tăiere de 63 cm și suflantele STIHL BGA 86 (15 newtoni forță de suflare) și STIHL BGA 200 (21 newtoni).
    Noul cabinet de încărcare a bateriilor STIHL, dezvoltat împreună cu compania Kesseböhmer, permite încărcarea simultană a până la 20 de baterii STIHL, inclusiv peste noapte. Un sistem inteligent de gestionare a încărcăturii asigură în mod fiabil că toate bateriile sunt gata de utilizare a doua zi.
  • Prima mondială în segmentul benzinei
    În segmentul ferăstraie cu lanț profesionale, STIHL MS 261 C-M de a treia generație, cu motor optimizat și un nou accesoriu de tăiere, oferă cu 20% mai multă performanță de tăiere și face acest lucru cu o greutate totală redusă. Acesta a fost disponibil de la începutul lunii aprilie 2020. O premieră mondială în același segment este STIHL MS 400 C-M. Este primul ferăstrău cu lanț care are un piston din magneziu. Utilizarea acestui material ușor în combinație cu o construcție ușoară constantă a dus la un raport putere/greutate excepțional de bun, de mai puțin de 1,5 kilograme pe kW. În același timp, noua componentă permite o turație maximă a motorului de 14.000 RPM. Utilizatorii profesioniști din silvicultură vor aprecia performanțele suplimentare pe care le oferă, în special la dezmembrare. STIHL MS 400 C-M urmează să fie lansat pe piața germană în toamna anului 2020, deși a fost deja foarte apreciat. "În semn de recunoaștere a tehnologiei inovatoare a pistonului din magneziu - care este produs în fabrica internă de turnare sub presiune STIHL din Weinsheim (Eifel) - STIHL a primit premiul întâi din partea Europäische Forschungsgemeinschaft Magnesium e.V. (EFM) și Asociația Internațională a Magneziului (IMA) în categoria componentelor din magneziu din cadrul concursurilor de turnare sub presiune de la expoziția comercială Euroguss 2020", a declarat dr. Kandziora a spus, cu plăcere.
  • O nouă aplicație conectată în segmentul produselor digitale
    Aplicația conectată STIHL pentru utilizatorii profesioniști este nouă în segmentul produselor digitale. Acesta va fi disponibil în curând și oferă o imagine de ansamblu rapidă și concisă a datelor uneltelor electrice, a datelor de întreținere viitoare, precum și a ultimei locații cunoscute a uneltelor electrice. În plus, utilizatorul poate vedea ce unelte electrice se află în imediata vecinătate.

STIHL Brand Shop cu noua colecție

Just la timp pentru începutul sezonului în aer liber, noua colecție este acum disponibilă în STIHL Brand Shop online la www.stihl-markenshop.de. Clienții și fanii mărcii vor găsi tot ceea ce încălzește inimile adevăraților entuziaști STIHL - de la textile și accesorii cu design exclusiv până la jucării din lemn și modele istorice și articole pentru fani. Printre altele, popularitatea acestui concept este demonstrată de faptul că cutia de depozitare universală "Contra Lightning" a primit premiul Promotional Gift Award 2020 la categoria design special.

STIHL TIMBERSPORTS® WM 2020 în Göteborg

Sporturile cu lemn sunt, de asemenea, afectate de măsurile actuale de suprimare a coronavirusului. Din acest motiv, toate evenimentele planificate în cadrul STIHL TIMBERSPORTS® Extreme Sport Series până la sfârșitul lunii iunie - inclusiv Trofeul Mondial programat pentru sfârșitul lunii mai la Viena - au fost anulate oficial. În funcție de evoluția situației, se va lua o decizie cu privire la restul sezonului internațional într-un mod ponderat și responsabil. Acest lucru este valabil și pentru Campionatele Mondiale din Suedia, programate pentru începutul lunii noiembrie.

Contactul dvs. de presă

S-ar putea să fiți interesați și de