Waiblingen, 23/04/2024 | Comunicat de presă corporativ
Descărcați comunicatul de presă:
Descărcați fișa de informații privind anul fiscal 2023:
Descărcați informații suplimentare despre produs:
Descărcați imagini ale comunicatului de presă:
Caption Image 1: Directorul general al STIHL, Michael Traub:"STIHL este pe cale să ocupe o poziție de lider în segmentul bateriilor."
Caption Image 2: STIHL își extinde continuu portofoliul de baterii și prezintă noua mașină de tăiat cu baterie STIHL TSA 300, un model puternic pentru aplicații versatile.
Caption Image 2: Conferința de presă financiară STIHL 2024 (de la stânga): Martin Schwarz (membru al Comitetului executiv pentru producție și materiale), Anke Kleinschmit (membru al Comitetului executiv pentru cercetare și dezvoltare), Dr. Michael Prochaska (membru al Comitetului executiv pentru resurse umane și afaceri juridice), Michael Traub (președinte al Comitetului executiv), Sarah Gewert (membru al Comitetului executiv pentru marketing și vânzări), Ingrid Jägering (membru al Comitetului executiv pentru finanțe) și dr. Ștefan Caspari (șeful departamentului de comunicare corporativă și relații publice).
Caption Image 2: Michael Traub, președinte al consiliului executiv al STIHL, la conferința de presă financiară 2024.
Caption Image 5: La conferința de presă financiară 2024, CEO-ul STIHL, Michael Traub, a prezentat noul TSA 300, în prezent cea mai puternică mașină de tăiat cu baterie din portofoliul de produse STIHL.
Grupul STIHL, unul dintre cei mai importanți producători de motoferăstraie și echipamente electrice pentru exterior, a continuat să își desfășoare cu succes strategia privind bateriile în anul fiscal 2023. Afacerea de familie activă la nivel internațional a reușit să crească cota de vânzări a uneltelor cu baterii la 24% - față de 20% în anul precedent. Ca urmare, aproape fiecare al patrulea produs STIHL vândut funcționează pe baterii. Michael Traub, președintele consiliului de administrație al STIHL, declară: "STIHL este pe drumul cel bun pentru a ocupa o poziție de lider în segmentul bateriilor. Clienții noștri știu că se pot baza pe calitatea înaltă a produselor și serviciilor noastre." În același timp, anul fiscal trecut a fost caracterizat de o serie de provocări. După ani de creștere deosebit de puternică în timpul pandemiei de coronavirus, întreaga industrie se află acum într-o fază de consolidare. Veniturile grupului STIHL au totalizat 5,3 miliarde de euro în anul fiscal 2023 (anul precedent: 5,5 miliarde de euro). În ciuda scăderii ușoare de 4,1% de la an la an, veniturile au fost încă la un nivel semnificativ mai ridicat decât înainte de pandemia de coronavirus. Efectele negative ale cursului de schimb au avut, de asemenea, un impact asupra veniturilor. Excluzând efectele cursului de schimb, scăderea veniturilor s-ar fi ridicat la doar 1,1 %. Numărul angajaților la nivel mondial a scăzut cu 3,6%, ajungând la 19.805 la 31 decembrie 2023 (anul precedent: 20,552).
"După trei ani de creștere extrem de puternică, ne-am confruntat cu scăderea cererii în 2023", explică Traub. "Această fază, pe care am cunoscut-o din cauza pandemiei de coronavirus, s-a încheiat. Închiderile și restricțiile de călătorie au condus la un efect de "cocooning". Întreținerea casei și a grădinii a fost foarte populară, iar mulți consumatori au investit în unelte noi. Inflația ridicată și creșterea ratelor dobânzilor au diminuat acum sentimentul consumatorilor. În plus, dealerii și comercianții cu amănuntul au o mulțime de stocuri pe care trebuie să le vândă mai întâi."
La nivel mondial, evoluția a variat de la o regiune la alta în 2023. O privire de ansamblu asupra piețelor:
Segmentul bateriei continuă să crească
În timp ce vânzările de produse pe benzină au scăzut semnificativ, afacerea cu baterii și iMow a crescut încurajator. În Europa de Vest și America de Nord, în special, tipul de propulsie cu baterie joacă deja un rol major și va câștiga și mai multă importanță în anii următori. STIHL își propune să crească ponderea vânzărilor de produse alimentate cu baterii la cel puțin 35 % până în 2027, cu un obiectiv de 80 % până în 2035. Extinderea portofoliului de produse și servicii STIHL pe baterii este în plină desfășurare, atât în ceea ce privește gama de produse portabile, cât și introducerea de noi produse pe roți. În ianuarie 2024, de exemplu, STIHL a lansat prima mașină de tuns iarba cu turație zero alimentată cu baterii - o mașină de tuns iarba cu turație zero alimentată cu baterii - pe cea mai mare și mai importantă piață a sa, Statele Unite. Treizeci de noi produse pe baterii sunt programate să ajungă pe piața mondială numai în următorii doi ani.
STIHL este bine poziționată pentru viitor
"STIHL a crescut cu peste 30% din 2019", spune Traub. "În prezent, ne îndreptăm spre o normalizare a creșterii. Indiferent de acest lucru, continuăm să ne urmărim strategia pe termen lung de obținere a unei duble poziții de lider tehnologic: să conducem transformarea durabilă atât în segmentul instrumentelor alimentate cu baterii, cât și în cel al celor alimentate cu benzină. Înlocuirea produselor alimentate cu benzină cu cele alimentate cu baterii avansează rapid. Acest lucru necesită întreaga noastră putere de transformare, pe care o abordăm de pe o poziție de forță. În același timp, această tendință confirmă faptul că suntem pe drumul cel bun. Continuăm să ne concentrăm investițiile pe tehnologia bateriilor viitorului și suntem încrezători că ne vom atinge planurile ambițioase de creștere."
O nouă fabrică din Oradea, România, unde vor fi fabricate unelte cu baterii, va începe să funcționeze în 2025. Ceremonia de inaugurare a avut loc la sfârșitul lunii martie 2024. Începând cu mijlocul anului 2024, uneltele alimentate cu baterii vor fi de asemenea produse la sediul companiei fondatoare din Waiblingen. Pentru 2025, compania a anunțat că va începe, de asemenea, să producă motoare EC pentru produse profesionale acționate de baterii la sediul său principal din Germania, pentru a crește și mai mult profunzimea producției de unelte acționate de baterii.
Rata de capital propriu puternică permite investiții strategice
Cu o rată de capital propriu ridicată de 65,9% (anul precedent: 61,9 %) și o structură solidă a bilanțului, Grupul a continuat să finanțeze intern investițiile strategice cheie în 2023. La aproximativ 432 de milioane de euro, au fost investite mai multe fonduri în noile tehnologii și în rețeaua internațională de producție și vânzări decât în 2022 (404 milioane de euro). Cheltuielile de capital au depășit din nou nivelul deprecierii și amortizării. După cum explică Traub: "Planificăm continuarea creșterii pe termen mediu și lung, în special în sectorul bateriilor. Prin strategia noastră de investiții pe termen lung, ne pregătim rețeaua globală de producție și fabricare pentru cererea crescută de baterii."
Principalele măsuri au inclus:
Compania fondatoare STIHL vede scăderea vânzărilor
Compania fondatoare germană, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, a generat venituri de 1,6 miliarde de euro în 2023 (anul precedent: 1,8 miliarde de euro), ceea ce corespunde unei scăderi de 11,4 %. Forța de muncă din locațiile germane a crescut ușor cu 1% de la an la an, ajungând la 6 003 angajați la 31 decembrie 2023, dintre care 4 268 lucrau în Waiblingen, 254 în Ludwigsburg, 494 în Fellbach, 904 în Weinsheim și 83 în Wiechs am Randen. STIHL Vertriebszentrale AG & Co. KG din Dieburg avea 323 de angajați.
Cheltuielile de capital au crescut semnificativ de la an la an și s-au ridicat la aproximativ 163 de milioane de euro (anul precedent: 136 milioane de euro). O mare parte din acest total a fost atribuită clădirilor și proiectelor de construcție, inclusiv noului muzeu al companiei, STIHL Brand World din Waiblingen, care a fost inaugurat în 2023. Muzeul aduce la viață istoria de aproape 100 de ani a companiei și a mărcii. Un punct culminant special al expoziției este o platformă cuprinzătoare de cunoștințe intitulată "Fascinația pădurii". STIHL Brand World este deschis publicului larg în weekend-uri. De asemenea, s-au făcut investiții în utilaje și echipamente noi, inclusiv o nouă presă hidraulică specială, în valoare de 3 milioane de euro, cu un sistem de transport special adaptat, care va permite o producție mai flexibilă în Waiblingen.
STIHL rămâne optimistă
În calitate de întreprindere familială independentă, STIHL este capabilă să planifice și să acționeze pe termen lung, în ciuda provocărilor actuale. Traub este prudent optimist cu privire la anul în curs: "În condițiile actuale, sperăm la o ușoară creștere în a doua jumătate a anului 2024." Accentul continuă să fie pus pe extinderea și reînnoirea generală a portofoliului de produse STIHL, atât pentru uz privat, cât și profesional. Un rol deosebit de important îl joacă dezvoltarea de soluții de încărcare de înaltă performanță pentru produsele care funcționează cu baterii, în special în segmentul profesional. Astfel, oamenilor le va fi mai ușor să își folosească uneltele pe baterii fără întrerupere pe tot parcursul zilei și să lucreze în și cu natura. De asemenea, STIHL continuă să investească în capacitatea IoT a produselor și accesoriilor sale, în extinderea canalelor globale de vânzări prin adăugarea de soluții de comerț electronic și în dezvoltarea rețelei globale de dealeri specializați. Nu în ultimul rând, dezvoltarea de produse speciale pentru piețele emergente joacă, de asemenea, un rol major pentru a valorifica mai bine potențialul pieței de acolo.
Inovările produselor STIHL pentru utilizatorii profesioniști și consumatori
Echipamentele electrice de exterior alimentate cu baterii au devenit indispensabile și fac deja parte din viața profesională de zi cu zi a multor profesioniști din horticultură și peisagistică din sectorul public și privat deopotrivă. Cu toate acestea, progresele tehnologice înseamnă că acestea pot fi utilizate acum și în locuri în care uneltele pe benzină erau folosite anterior aproape exclusiv, cum ar fi pe șantierele de construcții.
Just la timp pentru începerea sezonului de grădinărit 2024, STIHL se pregătește să lanseze noi produse din sistemele de alimentare fără fir AS și AK pentru consumatori:
Oamenii cărora le place să petreacă timp în grădinărit sau să se bucure de natură au nevoie de echipamentul potrivit, atât în ceea ce privește uneltele, cât și îmbrăcămintea pe care o poartă. De aceea, magazinul mărcii STIHL oferă multe articole de îmbrăcăminte noi, funcționale și elegante, în modele unisex, care pot fi purtate în grădină sau în excursii în aer liber, precum și într-un cadru urban. Bazate pe culoarea mărcii STIHL, nuanțele și tonurile de la portocaliu strălucitor la rugină se regăsesc în întreaga colecție. Există, de asemenea, produse noi în gama de jucării, cum ar fi setul special TIMBERSPORTS® de la PLAYMOBIL, împreună cu produse clasice, cum ar fi drujba de jucărie cu aspectul și senzația de STIHL MS 500i. Faptul că ferăstrăul cu lanț de jucărie STIHL este într-o clasă aparte a fost confirmat și de TÜV Rheinland, care l-a supus unui test comparativ cu produse ale altor producători în numele STIHL și i-a acordat un punctaj maxim de 1,9.
Noile puncte forte STIHL TIMBERSPORTS®
Stagiunea 2023 a sporturilor pentru bușteni s-a încheiat cu Campionatul Mondial STIHL TIMBERSPORTS® de la Stuttgart, care a reprezentat un punct culminant special. Acest entuziasm și acest spirit vor continua în 2024, cu evenimente precum Trofeul mondial și Campionatul mondial pentru începători de la Milano, Italia (25 mai), și Campionatul mondial de la Toulouse, Franța (8/9 noiembrie), deja incluse în program. Trofeul European (29 septembrie) din Bellinzona, Elveția, de exemplu, nu va fi mai puțin interesant decât orice altă competiție internațională TIMBERSPORTS® în 2024.