STIHL oferă de peste 30 de ani cel mai puternic ferăstrău cu lanț de serie din lume, sub forma modelului STIHL MS 880. Apoi a apărut standardul UE 5 privind emisiile și a însemnat că cerințele pentru ferăstrău au trebuit să se schimbe: Era nevoie de un nou sistem de propulsie. Dezvoltatorii și inginerii din peste 25 de departamente STIHL au trecut la treabă. Rezultatul este un ferăstrău cu lanț profesional care nu se compară cu niciun altul la nivel mondial: STIHL MS 881.
Primul pas în proiect a fost un inventar precis: Ce componente pot fi păstrate? Care trebuie să fie adaptate sau complet înlocuite? Testele cu domeniu de aplicare redus au evidențiat punctele întunecate. Dar nu s-a oprit aici. Proiectarea noului ferăstrău a reprezentat o provocare pentru toți cei implicați: Multe dintre componentele de serie, cum ar fi mânerul, capacul și capacul filtrului, nu aveau modele 3D, iar uneltele speciale pentru fabricarea pieselor din plastic erau, de asemenea, disponibile doar sub formă de desene vechi 2D cu cerneală.
"Deoarece designul uneltelor vechi nu era adesea cunoscut în întregime, a trebuit să producem noi modele CAD pentru unele piese. Crearea înregistrărilor de date 3D corespunzătoare pe baza desenelor cu cerneală a fost o provocare neobișnuită pentru noi toți", explică Daniel Martin, Design și management de proiect. Dar munca grea a dat roade: Primele prototipuri conceptuale se aflau deja în intervalul țintă în ceea ce privește performanța și valorile țintă ale emisiilor de gaze de eșapament. Lucrurile ar putea începe să se miște. După doi ani de dezvoltare și teste amănunțite, mașina a fost lansată pe piață în septembrie 2020.
Grație noului său design, STIHL MS 881 nu este doar cel mai puternic ferăstrău cu lanț din lume, ci și singurul din clasa sa de performanță care îndeplinește cerințele actualului standard UE privind emisiile. Profesioniștii sunt deosebit de mulțumiți de acest lucru, deoarece utilajul este adesea utilizat în fabricile de cherestea mobile și pentru recoltarea lemnului gros. Felix Mohr, Planificarea lansării seriei, își amintește că și colaborarea dintre toți cei implicați la STIHL a fost fantastică: "A fost posibil să punem în aplicare un astfel de proiect într-un timp atât de scurt doar pentru că ne-am sprijinit întotdeauna reciproc și am abordat împreună sarcini dificile."
Motoferăstrăul poate îndeplini cerințele stricte ale standardului european de emisii EU5 numai prin intermediul unui sistem avansat de propulsie cu sistem de evacuare stratificat. Atât pistonul, cât și cilindrul de la STIHL MS 880 au trebuit să fie înlocuite pentru a face acest lucru posibil. "În plus față de sistemul de acționare, am optimizat multe alte componente care au îmbunătățit performanța și manevrabilitatea STIHL MS 881. Această lucrare a însemnat că bijuteria noastră de produs s-a dovedit a fi bună încă din prima zi în testele la nivel mondial", explică dr. Ricardo Hojczyk, Testarea coordonării. Acesta este motivul pentru care STIHL MS 881 vine cu un total de 50 de componente noi.
Echipa de dezvoltare a ferăstrăului cu lanț MS 881 include (de la stânga): Daniel Martin, Proiectare și management de proiect; Igor Baschlykov, Manager de produs; Daniel Diepolder, Dezvoltare proiectare motoare funcționale și dr. Ricardo Hojczyk, Coordonarea testelor.
Dar aceasta nu a implicat doar site-ul STIHL din Waiblingen. MS 881 este rezultatul unei strânse colaborări internaționale.
| Site | Tafă |
| Fabrica 1 din Germania (Waiblingen) | Producția de arbori cotiți și bielă |
| Germania Uzina 2 (Waiblingen) | Dezvoltare, coordonare, producție, centru de mase plastice, preasamblare |
| Fabrica 3 din Germania (Tengen) | Producție de mânere |
| Fabrica 4 din Germania (Weinsheim) | Producția de piese turnate sub presiune |
| Fabrica 6 din Germania (Waiblingen) | Asamblarea finală, preasamblarea, programarea, asigurarea calității |
| Fabrica 7 din Germania (Ludwigsburg) | Împachetarea |
| Fabrica 8 Germania (Fellbach) | Managementul produselor, controlling |
| Brazilia (São Leopoldo) | Producție cilindri |
| China (Qingdao) | Asamblare pompe de ulei |