Femeile de la STIHL din Brazilia pot înregistra comentariile nepotrivite pe post-it-uri.

"Diversitatea este ca și cum ai invita pe cineva la o petrecere; incluziunea este ca și cum l-ai invita la dans" - acesta a fost principiul-cheie al programului de diversitate al STIHL Brazilia, "Programa Diversidade - STIHL para Todes", începând din 2019. Numele se traduce prin ceva de genul "STIHL pentru toată lumea". Prezența și includerea la locul de muncă a femeilor, a persoanelor cu handicap și a membrilor comunității LGBTQIA+, indiferent de religie sau etnie, este de o importanță capitală și face parte din viața de zi cu zi la STIHL Brazilia.

EMBRACING DIVERSITY
Programul brazilian de diversitate este separat în patru direcții diferite, care lucrează mână în mână și fiecare este gestionat de diferite grupuri de angajați: Gen, handicap, etnie, LGBTQIA+. Când programul a fost lansat pentru prima dată, au participat aproximativ 100 de angajați STIHL. Acum, acest număr a crescut deja la 200. Scopul programului, care este gestionat de partenerul de afaceri în domeniul resurselor umane Andreia de Borba de Souza (BR/PHD-sb), este de a aduce mai multă lumină asupra diversității în cadrul forței de muncă și de a schimba opiniile oamenilor. "Credem că acest lucru are un impact pozitiv asupra companiei", spune bărbatul în vârstă de 36 de ani. "Creăm un mediu sigur și deschis care îmbunătățește percepția companiei și influențează pozitiv căutarea de noi talente și spiritul de inovare la STIHL."

Partener de afaceri HR Andreia de Borba de Souza

ÎNCERCAREA CU CIOCOLATE
Din 2019, programul a organizat o serie de activități și campanii cu scopul de a crește gradul de conștientizare cu privire la cele patru grupuri. În noiembrie, de exemplu, s-a pus un accent deosebit pe reflecția asupra problemelor legate de originea etnică. Anul acesta, STIHL Brazilia a sărbătorit luna femeii în jurul Zilei Internaționale a Femeii, pe 8 martie. Toate femeile angajate au primit un baton de ciocolată cu cuvintele "Tinha que ser mulher" imprimate pe etichetă, ceea ce înseamnă ceva de genul: "Nu putea fi decât o femeie." Andreia de Borba de Souza explică motivele din spatele campaniei: "Le-am întrebat pe angajatele noastre ce fraze au întâlnit din cauza sexului lor și am constatat că capacitățile femeilor sunt desconsiderate din nou și din nou sau că feminitatea lor este subliniată într-un context negativ."

Eticheta de pe batonul de ciocolată a fost o formă de provocare și un memento pentru toate angajatele de sex feminin că orice femeie poate fi la fel de inteligentă și puternică ca orice bărbat. "Am invitat, de asemenea, femei angajate din diferite domenii ale companiei să vorbească despre cum este să fii femeie la STIHL și cum au progresat în carieră", explică șeful programului de diversitate.

Eliane Barbosa Fortes

SETTING EXAMPLES
"Sunt operator multifuncțional în fabrica de motoare", spune Lisandra Rech Faber (BR/UMO-re)
Ea se consideră un model pentru femeile din fabrică care doresc să își dezvolte competențele. Eliane Barbosa Fortes (BR/ZFG-fe), specialist în turnătorie, a participat, de asemenea, la campanie: "Mă bucur că munca mea este recunoscută, deoarece știu câtă responsabilitate implică deciziile pe care le iau și mă bucur să știu că acestea sunt cele mai bune pentru STIHL."

ACTIVEY SHAPING CHANGE
Alături de "STIHL pentru toată lumea", în 2021 a fost lansată și în Brazilia "Școala diversității". Acest proiect intern se concentrează pe manageri și supraveghetori, instruindu-i și sensibilizându-i cu privire la o varietate de subiecte legate de diversitate. Până în prezent, aproximativ două treimi din toți managerii STIHL Brazilia au finalizat formarea. Unii au fost sceptici la început, iar Andreia de Borba de Souza vrea să înceapă exact cu acele voci: "Toată lumea trebuie să fie conștientă de importanța și relevanța diversității și a egalității de șanse, astfel încât să putem fi o companie diversă. Managerii au un rol deosebit de important de jucat în realizarea schimbării."

Lisandra Rech Faber

Angajații care au participat la Școala Diversității primesc un lănțișor colorat pe care poate fi atașată legitimația companiei lor. "Toată lumea poartă șnurul cu mândrie", adaugă de Borba de Souza. "Feedback-ul este aproape întotdeauna pozitiv, iar programul se bucură de acceptare universală în întreaga companie."

STIHL Brazilia a devenit de atunci parte a unei rețele de diverse companii care și-au unit forțele pentru a promova diversitatea și a învăța unele de la altele. "Este esențial ca întreprinderile din întreaga lume să continue să caute modalități de a promova diversitatea și de a crea un mediu de lucru în care fiecare să beneficieze de aceeași apreciere și respect și să își poată atinge potențialul maxim", spune de Borba de Souza. Așa cum se spune la STIHL Brazilia: "Vrem să le cerem oamenilor să danseze în fiecare zi."

POATE FI INTERESAT ȘI DE